A túra útvonala: Bakonybél - Kolostor- Szent-kút (Borostyán-kút)- Hegyes-kő - Szekrényes-kő-árok - Augusztin-tanya - Augusztin-tanya- Rend-kő - Törkő-lik - Rend-kő - Augusztin-tanya- Ráktanya- Védett szilfa - Mester-Hajag - Pörgöl-barlang. Bakonybél közepéről, a sárga sáv , piros kereszt útvonalon indulunk kifelé a településről. A Szent-kút felé megyünk, ott indul az ösvény felfelé a Szőlőgyöpre. Innen a sárga sáv , piros négyszög közös jelzésen haladunk tovább a mezei úton, a Szömörke-völgyben Hegyes-kő felé. Továbbhaladva utunkon, többnyire száraz időszakban csak kiszáradt vízmosásokkal találkozhatunk. A Hegyes-kőtől a piros négyszög turistaúton megyünk felfelé. A Fehér-kő-árokban egyre több, és egyre nagyobb kőfolyamot látni, és ezeken kell haladnunk is. Természetesen az itt látható kövek mind fehérek. A Fehér-követ elhagyva a vízmosásban már nem olyan fehér a kövek színe, mint a szikla alatt. Továbbindulva az egyik erdősebb résznél végre elérjük a jobb oldalon fölénk magasodó Fehér-kő-sziklát. A sziklát elhagyva nem szűnik meg a kőrengeteg, így vigyázva folytattuk utunk a, piros négyszög mentén. A piros négystög jelzést alaposan el kell hagynunk, a balra húzódó árokban 100-200 métert kell befelé haladni, de érdemes benézni, mert gyönyörű vadregényes a hely. A Szekrényeskő sziklája itt található. A képződmény egy rétegesen összeállt nagy szikla. A kövek úgy pattogzanak le róla, mint a cserép. A Szekrényeskőtől visszamegyünk a piros négyszög jelzéshez. Innen utunk kicsit erősebben haladt felfelé, majd a tető közelében egyenesen kell a meredek talán 10m-es úton feljutnunk a felettünk vezető úthoz. Ha felérünk, már nem vagyunk messze az Augusztin-tanyától. A tanyánál a piros sáv , sárga sáv turista ösvényre tértük rá, és indulunk el a közelben található Törkő-lik felé. Különösebben nem nehéz tájékozódni, mert ritka az erdő, így könnyen meg lehet a jelzést találni. Ezen a sárga sávon haladunk, amíg megtaláljuk a Törkő-likhez vezető sárga barlang jelzést. Az út jobb oldalán találjuk a sziklát, amelyen a hasadék van. Nem könnyű a bokrokkal alaposan benőtt, az útról nem is látható szikla felfedezése. A sárga barlang túrajelzésből, csak néhány található az ösvényen, ezért figyelnünk kell, ha nem akarunk letévedni róla. Ha megtaláltuk a Törkő-likat, némi pihenés után elindulunk vissza. Az úton egy jókora vadszamóca mezőt találtunk. Visszafelé haladva a sárga kereszt jelzésen, majd a piros és sárga sáv útvonalon az Augusztin-tanyához. Ott a sárga sáv , piros kereszt jelzésen indulunk lefelé. Az út köves, elég nehezen járható, de sajnos ezen kell vissza baktatnunk Bakonybélre. Innen indultunk tovább a Pörgöl-barlang alatt található úton. A sárga jelzés itt sajnos hiányzik, de ha nekivágunk a domboldalnak, pár száz méter után az egyik fa oldalán megtalálhatjuk a sárga barlang jelzést. Innen a sárga barlang túrajelzés rendben megvan, de már a turista ösvényt is lehetett látni. A barlang nagyon szép, védett természeti érték, kb. 14 különböző denevér faj él időszakosan itt, és jár vissza nászéjszakára. Vissza Bakonybélre ugyanazon az úton juthatunk, mely felvezetett a barlanghoz.

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.
További ajánlatok: http://aktiv.itthon.hu/indulj-el-egy-uton

Aktív turizmus

Borostyán-kút   |
és között

A templomtól kb. 1 km-re van a Borostyán-kút remeteség, ahol 1015-tól Szent Günter, majd 1023-tól 7 évig Szent Gellért élt. A Borostyán-kő lábánál három bővizű forrás fakad.

IX. Gergely pápa 1230-ban kelt bullája említ két béli kápolnát, az egyiket Szűz Mária tiszteletére szentelve, - Bél Mátyással ellentétben nem Szent Günter, hanem - Szent Gellért sziklája felett, a másikat pedig Mária Magdolna tiszteletére szentelve, "Sorvul" kert felett. Valószinű, hogy a középkorban Szent Gellért sziklájának nevezett hely a Borostyán-kővel azonos.

Természeti értékek | Ökoturizmus

Veterán Jármű Kiállítás   |
2016. május 7. és 2065. május 7. között
Amerikai oldtimer járművek, keleti-nyugati veterán autócsodák, antik motorkerékpárok

Kulturális örökség

Bakonybéli Tájház   |
és között

A Tájház egy szép gádoros parasztporta, melyben időszaki kiállításokat láthatnak.

A Fő utca középső szakaszán szembeötlő a barokkosan ívelt kapuval összekötött két épület. A jellegzetes bakonyi háztípust képviselő bakonybéli Tájház műemlék. Egy 1857-ben készült térkép már jelöli.

Hírlevél

Szeretne folyamatosan értesülni a szálláshelyek aktuális ajánlatairól, akciókról, programokról? Iratkozzon fel hetente megjelenő ingyenes Hírlevelünkre és számos szezonális, valamint egyéb ajánlat közül válogathat!