Túra hossza: 113 km
Terep: Síkság
Tájegység: Tisza

Kerékpártúrát Kiskörén kezdjük. Először áthaladunk a duzzasztóműn, majd a gáton Abádszalókra érkezünk. Innen országúton Tiszaderzsre hajtunk, ahonnan ismét a töltésen tekerünk Tiszafüredig. A településen áthajtva lehetőség van a túrát rövidíteni a 33-as úton Poroszló felé. Ha azonban a hosszabb utat választjuk Füredről a gáton haladva Tiszacsegéig tekerünk, ahol az Ároktői komppal kelünk át a Tiszán. A túloldalon immár a folyás irányába haladva a töltésen Tiszadorogmát érintve Tiszabábolnáig hajtunk. Bábolnától közúton folytatjuk utunkat tovább Poroszlóig, közben Tiszavalk, Négyes, Borsodivánka településeken haladunk keresztül. Poroszlótól ismét a gáton haladunk Kisköréig. Sarud és Dinnyéshát községek határát érintve.

Túra hossza: 38 km
Nehézsége: közepes
Tájegység: Sajó medence

A kerékpártúrát Dédestapolcsányon kezdjük. Innen aszfalton tekerve Bánhorváti és Nagybarca falvakon át a 26-os főútig tekerünk. Jobbra Vadna település található, mi azonban jobbra fordulva néhány kilométer után elhagyjuk a főutat balra, Sajóvelezd irányába. A Sajóvelezd után Upponyig a hegység névadó településéig Sajómercse és Borsobóta falvakon hajtunk át. Túránk leglátványosabb része következik, hiszen Dédestapolcsányig a Lázbérci-víztározó mellett tekerünk végig.

Túra hossza: 51 km
Összintemelkedés: 435 m
A biciklitúra Aszódról indul A Kossuth út (3-as út) és az Ady E. utca kereszteződéséből. Az első kilométereket a 3-as úton tesszük meg, Kartal települést megcélozva. majd egy körforgalom után ráhajtunka kartali útra és ezen tekerünk végig a faluig. A Kartal után a következő község Verseg lesz, amelyet elhagyva Pest megyéből is kifutunk. Sajnos az út minősége is változik. Kálló és Erdőkürt falvak egy kis ízelítőt mutatnak a nógrádi falvak életéből. Ezeken áttekerve utunk visszatér Pest megyébe. Egy fantasztikus lejtőzéssel üdvözölhetjük Acsa községet. Acsa után a Galga-patak völgyében tekerünk vissza Aszódra Püspökhatvan, Galgagyörk, Galgamácsa, Iklad érintésével.

További információ: http://www.holkerekparozzak.hu/pest-megye/aszodi-kerekpartura
Túra hossza: 96 km
Nehézsége: Közepesen nehéz
Tájegység: Cserhát, Gödöllői-dombság

A kerékpártúra a Gödöllői dombság és a Cserhát egy részén vezet át minket, alacsony forgalmú utakon. Utunkat Veresegyházon kezdjük, és öt szakaszból áll. Az első szakasz Veresegyház, Erdőkertes, Vácegres, Galgamácsa településeken vezet át. A második szakasz Nógrádkövesdig tart. A Galga-patak mellet haladva a Balassagyarmatot Aszóddal összekötő úton tekerünk Galgagyörk, Püspökhatvan, Acsa, Galgaguta falvakat átszelve. A harmadik szakasz Bánkig tart, és Szécsénke, Kétbodony, Romhány településeket érinti. Bánk lesz a túránk legészakibb pontja. Innen csak néhány km lenne Rétság, ami a környék egyik legnagyobb települése. A negyedik szakaszon jönnek a legnagyobb emelkedők és lejtők. Alsópetény, Keszeg, Penc és Rád falvakon áttekerve utunk egészen az M2-es útig visz. A távolban látjuk Vácot, de egy balkanyarral az M2 mellett folytatjuk utunkat Vácduka felé, az ötödik szakaszon. Az utolsó szakasz Vácduka, Vácrátót, Őrbottyán településeken át vezet vissza minket Veresegyházra. Ez a szakasz már könnyű levezető út.

Túra hossza: 175 km
Nehézsége: középnehéz
Terep: dombos
Szint emelkedés: 1178 m
Tájegység: Cserhát, Pilis-Visegrádi-hegység
Budapestről kiindulva járjuk körül két hegységünket. Göd és Verőce között kiépített kerékpárúton, egyébként közúton, amelyből a 2-es és a 10-es országút hétköznapokon erősen, munkaszüneti napokon közepesen forgalmas. Csakis forgalomban magabiztosan biciklizőknek való túra. Változatos, tájilag szép, távja és emelkedői miatt már némi követelményt támaszt a kondícióval szemben. Egy rövid szakaszon szlovák területen halad, úti okmány (személyi igazolvány vagy útlevél) kell, esetleg néhány euró nem árthat, Párkányi (Stúrovo) sörözésre gondolva. Budapestről (a nyomvonal kiinduló- és végpontja a Városligetnél van) Vác felé célszerű Fót irányában, majd az M0 felüljárója utáni 2. körforgalomból, az Alagi majoron át, Dunakeszire menni, ahonnan már kijelölt, illetve kiépített kerékpáros útvonalon haladhatunk Vácon át Verőcéig. Verőcén a lovas-szobornál jobbra, Magyarkút felé, át a vasúti aluljárón. A község szélén, egy újabb vágány keresztezése után jobbra, Szendehelynek. A szép és változatos országút mellett jobb felől feltűnik a Kárpát-haza templom, vallásfüggetlen ima- és nemzeti emlékhely, amely állandóan nyitva áll (http://gpsgames.hu/jatek/pontkereses/2573/karpat-haza_temploma_gckht/ ). Szendehely-Katalinpuszta előtt betorkollik az út a 2-esbe, balra fordulunk és ezt követjük. A hosszabb emelkedőkön kapaszkodósáv van. Rétság után a körforgalomból „9 óránál” ki, a 2-esen. Borsosberény és Nagyoroszi után Parassapuszta következik, ott balra, Szob felé. Bernecebaráti és Kemence jön, amely után hosszú egyenesben liftezik fel-le az út, aki elég lendületet tud gyűjteni a lejtőkön, csak úgy repül rajta! Vámosmikolán és Ipolytölgyesen át érünk Letkésre, ahol figyelni kell, mert nem túl feltűnő az Ipoly hídján át Ipolyszalkára (Salka) vezető út kitáblázása. Ezt követjük, majd Ipolyszalkán balra, Párkány (Stúrovo) felé, amely előtt át kell kelni a dobokra felkanyargó szakaszon. A párkányi hidat könnyű megtalálni, Esztergomból pedig csak Esztergom-Kertvárosig megyünk Dorog felé, és a körforgalomból „9 óra felé” a megkerülő útra fordulunk. Kesztölc mellett elhaladva vasúti átjárónál (fénysorompó, jelzőlámpa) fordulunk balra a 10-es országútra, amelyet Leányváron, Piliscsabán, a Kopár-hágón (utolsó emelkedő) és Pilisvörösváron át Budapestig követünk.

Túra hossza: 52 km
Nehézsége: Közepesen könnyű
Tájegység: Salgótarjáni medence

A kerékpártúra kiindulópontja a Pécskő út, Rákóczi utca kereszteződése. Innen indolunk a Rákóczi (21-es) utcán haladva dél felé. Az út vége a Budapesti utcába torkollik. Innen vizslás felé fordulva a Battsányi utca-Csokonai utca-Nagymező utcákon hagyjuk el a város. Vizslás, Kazár és Bátonyterenye érintésével elérjük a 23-as utat és azon tekerünk tovább Nádújfaluig. Közben csak Nemti községet érintjük. Nádújfaluban elhagyjuk egy balkanyarral a 23-as utat és Salgótarjánig Mátraterenye és Mátraszele falvakon bringázunk át. A kiindulási pontot a Tarjáni út-Salgó út-Rákóczi utca útvonalon érük el ismét.

Túra hossza: 121 km
Összintemelkedés: 929 m

Kerékpártúránk Budapestről indul, jobban mondva Budáról, ahol az 1-es főút elválik az M1 és M7 autópályáktól. Utunk első szakaszán az 1-es fő úton vezet Budaörsön át Biatorbágyig. Itt kerékpárutat használhatjuk Pest és Budaörs között. Biatorbágyig viszont 6 km a főúton vezet. Következő szakaszunk másodrendű utakon halad Etyek és Alcsútboz településeken át. Alcsútboztól a 811-es úton tekerünk tovább Székesfehérvárig, Vértesacsa, Lovasberény, Csala községeken át. Fehérvártól Balatonakarattyáig ismét alacsony forgalmú utak következnek. Át bringázunk Sárszentmihály, Sárkeszi, Nádasdladány, Ősi, Berhida, Küngös, Csajág, Balatonfőkajár falvakon. Balatonakarattya és Balatonkenese közötti rövid utat a két összenőtt város kerékpárútjain átbicajozva tesszük meg. Így érkezünk el utunk végpontjához a vasúti állomáshoz.

További információ: http://www.holkerekparozzak.hu/balaton/budapest-balaton-kerekpartura
Túra hossza: 61 km
Terep: Síkvidék
Szintemelkedés: 92 m
Tájegység: Csepel-sziget és Pesti-félmedence

A kerékpártúrát Budapesten a Soroksár felső HÉV megállóból indítjuk. A Grassalkovich úton néhány métert tekerünk a HÉV menetirányába a járdán, majd balra fordulunk a Dobó útra és a következő kereszteződésnél jobbra a Felső Duna sorra. Dunaharasztiig követjük a Duna partját. A település elején áthaladunk az M0-s híd alatt, majd a Duna utcán a vasútállomásig, majd a Főúton. A település közepén fordulunk balra az Alsónémedire vezető útra (Dózsa György út, Némedi út). Némedin az 5-ös útig tekerünk (Fő út) itt jobbra kanyarodunk és ezen haladunk a település széléig. Itt balra kanyarodva egy mellékúton jutunk el Ócsára. Ócsán több dolgot érdemes megnéznünk. Kezdjük a falu elején a láppal, majd a falu közepén az ócsai templommal, illetve a mellette lévő tájházzal. Innen a Kis János úton a város száláig tekerünk, majd jobbra a pincéket jelző táblánál befordulunk a földútra. Itt megtekinthetjük a régi pincesort. Visszatérve a központba a Kis János úton. A fő utcán (Bajcsy-Zsilinszky út) balra haladva hagyjuk el a települést. A város után néhány kilométerre lévő T kereszteződésben Bugyi felé vesszük az irányt. A településen áthaladva Taksonynál érjük el ismét a Duna partot. Itt a Fő úton haladva áttekerünk Dunaharasztira. A vasúttól a már ismert úton haladva jutunk vissza a kiinduló pontunkra a Soroksár felső HÉV állomásra.

További információ: http://www.holkerekparozzak.hu/budapest/budapest-soroksar-ocsa-kerekpartura
Túra hossza: 36 km
Nehézsége: Közepesen könnyű
Terep: Síkvidék
Szintemelkedés: 54 m
Tájegység: Csepel-sziget és Pesti-félmedence

A kerékpártúrát Budapesten a Soroksár felső HÉV megállóból indítjuk. A Grassalkovich úton néhány métert tekerünk a HÉV menetirányába a járdán, majd balra fordulunk a Dobó útra és a következő kereszteződésnél jobbra a Felső Duna sorra. A Meder utcánál jobbra fordulunk és a Molnár-szigetcsücskétől komppal átkelünk a Dunán Csepelre. Az M0-s hídig követjük a Dunát lefelé. Ott jobbra fordulunk és Lakihegyig az autópálya melletti utakon haladunk. Érintjük a Kavicsos-tavat, áthaladunk a Csepeli úton, ami egy az autópályára felhajtó csomópont. Lakihegyről Halásztelekre tekerünk, ahol a Malonyai kastélyt érdemes megnézni. Halászteleket elhagyva a Tököli Repülőtér kerítése mellett haladunk Szigethalom határáig. A településen áthaladva átkelünk a Dunán és balra fordulva Taksonyra érünk. A következő település Dunaharaszti. A vasútállomásig a Főúton haladunk, onnan pedig a Duna parton a Horgászparton és a Felső Duna soron a kiindulási pontra érünk.

További információ: http://www.holkerekparozzak.hu/budapest/budapest-soroksar-tokoli-repter-kerekpartura
Túra hossza: 68 km
Tájegység: Pilis-Visegrádi-hegység

Kerékpáros túránkat Budapesten a Vasúti összekötő hídnál kezdjük. Innen az EuroVelo 6 -os kerékpárúton a Római -parton át hajtunk Szentendrére. A városból Pilisszentlászló felé haladva áthajtunk a 11-es úton, majd a Skanzen mellett tekerünk el. A falut elhagyva balra kanyarodunk, amerre a kis Rigó vendéglőt hirdeti egy tábla. Innen erdészeti aszfalt úton haladunk tovább. Egy T elágazás száraként futunk bele egy útba, ahol jobbra fordulunk és elhaladunk a Síkárosi erdészház mellett. Az út egy hosszú emelkedőbe megy át, majd egy rövid lejtő után elérjük az Esztergomot és Szentendrét összekötő országutat, amelyen Piliszszentkereszt és Pomáz érintésével vissza érünk Szentendrére. A város szélén a 11-es úttal párhuzamosan egy kerékpárút található, ezen tekerünk a felüljáróig. Ott balra fordulunk és szintén kerékpár úton a Luppa-sziget irányába haladunk tovább. Elérve a gátat jobbra fordulunk, és ráhajtunk. Az M0-ás híd alatt áttekerve megérkezünk Budapest széléhez. Innen a Gát úton, a Királyok útján és a Nánási úton át érkezünk vissza a vasúti hídhoz.

Túra hossza: 34 km
Szintemelkedés: 180 m
Tájegység: Pilis-Visegrádi-hegység

A kerékpártúrát Budapesten a Vasútiösszekötő-híd budai lábánál kezdjük. Innen a Római-parton tekerünk Szentendréig. A történelmi város szélén, a Bükkös-patak gátján tekerünk tovább a 11-es főútig. Átkelve az úton balra fordulunk és néhány méter után jobbra a Pomázi úton hagyjuk el a várost, és hamarosan elérjük Pomázt. A város fő tranzitút rendszerébe a Kossuth utcánál csatlakozunk bele. Balra fordulva a József Attila, Árpád fejedelem, Budakalászi utcán haladva érjük el a vele szinte összenőtt Budakalászt. A települést a Pomázi, Szentendrei, József Attila utcákon át hagyjuk el, és elérjük a 11-es főút mellett húzódó kerékpár utat. A bringásúton jobbra fordulva visszatekerünk Budapestre, majd 11-es út mellett haladunk a balról beletorkolló Népfürdő utcáig.

Túra hossza: 140 km
Terep: Síkság
Tájegység: Gödöllői-dombság

A kerékpáros túra Gödöllőn a HÉV végállomásáról indul. A várost az Állomás utca-Köztársaság út vonalon hagyjuk el, és 14 km megtétele után Valkóba érünk. Vácszentlászló, Zsámbok, Tóalmás, Szentmártonkáta érintésével jutunk el Nagykátára. Innen a 311-es úton tekerünk Farmoson át Tápiószeléig. Ezen az útszakaszon (kb 16 km) nagyobb forgalomra kell számítanunk. Tápiószelétől, viszont ismét kis forgalmú úton tekerünk tovább Dányig. A következő településeken haladunk át: Tápiószentmárton, Tápióbicske, Pánd, Káva, Bénye, Gomba, Úri, Sülysáp és Kóka. Dánytól egy kicsit forgalmasabb úton érünk vissza Gödöllőre Isaszeg érintésével.

Túra hossza: 105 km
Nehézsége: középnehéz
Terep: dombos
Szint emelkedés: 638 m
Tájegység: Gödöllői-dombság

A Gödöllői dombság vonulatai, a köztük húzódó völgyekkel, merőlegesek útvonalunkra, így, noha hegyet nem mászunk, a 105 kilométeren felszedünk majdnem 600 méternyi szintemelkedést. Az út végig jó aszfalt, de az Isaszeg és Gödöllő közötti részt (amely a túra közel fele) leszámítva munkanapokon eléggé, szünnapokon közepesen forgalmas. Ezért csak magabiztos kerékpárosnak való! Az útvonal szép erdőket és barátságos helységeket érint. Budapesten a nyomvonal a Városligettől indul, a Kerepesi és Keresztúri úton vezet Rákoskeresztúrra, majd a városközpont utáni Y-elágazásban balra tartva Pécelre. Innen a Rákos-patakot követi Isaszegig. A faluközpont körforgalmából „3 óránál” kilépve jobbra, Zsámbok felé. Enyhén liftező, kellemes út Dányon át Zsámbokra, amelybe a falu előtti kőkeresztnél balra fordulva (egyenesen: Kóka) jutunk. Fenn a templomnál megint balra, akárcsak a rövidesen következő Y-elágazásban (a jobboldali ág Turára visz). Hamar jön Vácszentlászló, ahol T-ben balra, és a vele csaknem egybeépült Valkó. Utána az útvonal legkomolyabb, de nem meredek kaptatóját kell legyűrni, kellemes, erdős környezetben. Gyors lejtőzés és enyhe emelkedő juttat Gödöllőre, ahol a vasúti átjáró után jobbra, ez kivisz a 3-as úthoz, azon balra a lámpáig (balról a Grassalkovich kastély), és ott jobbra, Szada felé. Jelzőlámpa-soron és az M3 aluljáróján áthaladva, némi emelkedő után, Szada következik. A gyors lejtőben figyelni kell, hogy el ne mulasszuk a balra fordulást Mogyoród felé – két lehetőség is kínálkozik. Mogyoródig már az utolsó, szintén enyhe emelkedő vár, hogy aztán, a faluban rögtön jobbra fordulva, lesüvítsünk a központba, és tovább, Fótra. Ott a téren balra, már csak 15 km a Városliget, amelyet kisforgalmú utakon (Régifóti út, Rákos út, Körvasút sor, Erzsébet királyné út és gyalogos aluljáró) érünk el, a Közlekedési Múzeumnál. Budapestieknek nagyon jó edző kör, hétvégén családi kirándulásra is alkalmas, edzettebbeknek.

A túra hossza: 22 km
Tájegység: Pilis-Visegrádi-hegység

A kerékpártúra kiinduló pontja Szentendrén, a Skanzen után az első bekötő útnál található, a Forrás utcában. Innen indulunk a zöld kerékpáros jelzésen, az említett úton a Pap-rétig. A rétről tovább haladva a kék kerékpáros jelzést követjük. Az út rávezet a Szentendre és Pilisszentlászlót összekötő országútra. Balra fordulva áttekerünk Pilisszentlászlón és a jelzett úton balra fordulunk egy erdészeti útra. A fordulót egy tábla is jelzi, amely a Kisrigó vendéglőhöz vezető utat mutatja. A kék kerékpáros jelzést egészen egy T elágazásig követjük, ahol az erdészeti úton jobbra folytatódik a kék kerékpáros út. Itt mi balra fordulunk és a katonai lőtér mellet haladunk. Hamarosan elérjük a Dömör-Kaput, ahol az út mellett egy vízesést nézhetünk meg. Utunk innen tovább halad Szentendre felé. Abban az elágazásban, ahol tábla jelzi Pilisszentlászló irányát balra kanyarodunk. Ez az út a Szentendre-Pilisszentlászó közöti országútba torkollik, ahol jobbra fordulva visszaérkezünk a kiindulási ponthoz.

Túra hossza: 75 km
Szintemelkedés: 1674 m
Tájegység: Pilis-Visegrádi-hegység

A túra a Pilis és a Visegrádi-hegység legnagyobb részét érinti, nagyrészt a közforgalom elől elzárt erdészeti aszfaltos utakon (vigyázat: favágó munka, gép- és járműmozgás, sárfelhordás, az úton fűrészpor és fatörmelék lehetséges!), kisebb részben mérsékelt forgalmú országutakon halad. Keskeny kerekű versenybringával is járható, bár az útminőség vegyes. Vízszintes szakasz csak 3 km van benne, a szintemelkedés 1580 méter!

Indulás a szentendrei Skanzen fölött a Forrás utcában (járműforduló, parkolási lehetőség), a Paprétre vezető úton zöld kerékpáros jezés). Papréten egyenesen tovább a kékkerékpáros jelzésen (jobbra zsákutca, balra rövidítési lehetőség a Hegytető buszmegálló felé). Visegrádon a 11-es úton balra, Lepencéig, ott megint balra. Pilisszentlászló előtt, enyhe lejtőben, jobbra fel a Kis Rigó vendéglőhöz, ahol sorompós, lejtős aszfaltút indul az Öreg Nyílás-völgyben (Kék kerékpárostúra jelzés). Delta-elágazásnál érkezünk a Dömörkaputól feljövő erdészeti útra bal felé röviden visszajuthatunk a rajthelyre, a túra viszont jobbra felfelé vezet, Sikáros érintésével a Királykúti-nyeregre. Nem törődve jobb kéz felől két murvás úttal (a Prédikáló székre, illetve Dömösre vezetnek) az aszfaltot jobbra követjük az Y elágazásban (Itt hagyjuk el a kék kerékpárostúra jelet is.). Levisz majdnem Pilismarótra, ahol a híd és sorompó után csatlakozik az onnan feljövő útra (jobbra rövidítési lehetőség Pilismaróton át Szentendrére). Ott derékszögben balra, felfelé (zöld kerékpárostúra jel). Elhaladunk a Hoffmann kunyhónál és az Égett Hársnál, ezután a zöld kerékpáros jel jobbra kanyarodik Pilisszentlélek felé. Mi azonban egyenesen hajtunk tovább majd a sorompónál betorkollik az erdészeti út az esztergomi országút hajtűkanyarjába. Egyenesen fel a Kétbükkfa-nyeregre, majd szintén egyenesen (balra Dobogókő) le, Pilisszentkereszt felé, de még azelőtt (a volt kis laktanyánál) derékszögben balra (gyors lejtőzésből kell fordulni!) a Kakashegynél az erdészeti útra. Legmagasabb pontja a Fagyos katona, onnan le a Királykúti-nyeregbe, majd tovább lefelé, de Sikáros alatt nem balra, ahonnan jöttünk korábban, hanem egyenesen tovább Dömörkapun át, Izbégre (lőtér). Ahol beletorkollik az országútba, balra fel, és a következő útkereszteződésben jobbra le, itt már közel van a rajt- és célpont, balra a Forrás utcában.

Normál menetidő 5 óra körül.
Javasolt segédlet: A Pilis és a Visegrádi-hegység turistatérképe, 1:40 000, Cartographia.

Hírlevél

Szeretne folyamatosan értesülni a szálláshelyek aktuális ajánlatairól, akciókról, programokról? Iratkozzon fel hetente megjelenő ingyenes Hírlevelünkre és számos szezonális, valamint egyéb ajánlat közül válogathat!